Tuesday, February 1, 2011

memori


aku tgh mencari gmbr2 hilary duff dlm albumku
sdg aku membelek2 album di atas meja...
aku terlihat...aku terpandang...
3 keping gmbr yg msh ku simpan...
spttnya aku buang @ bakar gmbr itu...
tp...
hati aku tetap membiarkan gmbr itu d situ...

terasa sebak...sedih....kecewa....pilu
sume perasaan aku bercmpur baur
hanya kerana sekeping foto...
damn!

dlm pd itu otakku ligat memutar balikkan memori yg tlh lame aku simpankn
nun jauh d blakang..........
namun...sumanya kembali 1 persatu

argh!!
bencinya aku dgn perasaan aku nie..
ishk2....main2 plak ko dgn aku nie ye...
kata hatiku...
tgnku plak asyik gatal membelek gmbr2 tersebut
aduh!!!
shooo..shoo...
pergi!!!

ksh aku & dia telah lama berlaku...
skarang dh 5 thn berlalu...
eh??5 thn dh....
cptnya masa berlalu....
x kusangka n ku duga
betapa sengajanya aku melupakan apa yg telah terjadi

mshku ingt lg...
betapa rapatnya kami...
n betapa slg suka-menyukai ant 1 sm lain...
tp..dia x mengaku...
aku tau!
rakan2 ku pun tau...
dia malu je...
huhuhu

dia pada ketika itu
sdg main tarik tali dgn aku...
mksd aku...
dia nk kn aku...tp...dia x nk kn aku..
hah!! mcm mana tu..??
korg phm2 je la...
smpaikan aku pernah bbrp kali menagis kerana dia...
*sigh*

yg plg aku ingati adalah...
pd bln puasa...tiap2 pg dia bgnkn aku utk bersahur...
betapa tersentuhnya aku dgn sikap dia yg caring..
haha~~pelik kn!

ku sangka panas hingga ke ptg..
rupa2nya hujan smpai keesokkn pgnya...=(
dia memberi kata2 putus
aku sungguh kecewa...sedih...
tp..ku pujukan diriku dgn mengatakan...
KAMI MMG TIADA JODOH...
mungkin itu sudah takdirnya

selepas dgr keputusan itu...
aku berubah dgn drastik sekali...
sudah 2-3 org lelaki aku mainkan..
betapa sakitnya hati aku dgn seorg LELAKI
termasuklah kawanku sendiri..
kejamkn aku nie?!
jahatkn aku nie?!

betul jgak kata pepatah...
kerana nila setitik...habis susu sebelanga...

hmm...
baru2 nie jgak aku terserempak dgn dia...
itupun...seimbas lalu..
dia hanya lalu dpn aku...
aku msh dlm keadaan terkejut....
dr segi luaran..mmg byk berubah...
n tertulah dlmn juga...fikirku..

setelah ku sedar kembali ke alam nyata...alam realiti
yg bernama hidup..
aku dgn serta merta nya terus menutup pintu hati aku nie...
wlaupun ramai yg dtg...
tp...x ku undang n x ku terima...
wlaupun pernah sekali dua aku jatuh...
tp...aku x jatuh sedlm2nya...
kerana msh takut disakiti lg....

sehingga kini...
aku msh menutup pintu hati aku...
aku dh set kn mind aku utk x menerima sapa2 lg
melainkan yg benar2 jujur,ikhlas,sanggup utk menerima CINTAKU...
& bukan utk dipersendakan sprt sesetgh org...


petikan dr cerita "SYURGA CINTA"

'jika seseorg itu hadir dlm hidup sy...dan menjdi sbhgn hidup sy
tp..ada sbb2 tertentu dia terpaksa pergi...
jgn terlalu sedih..terimalah kenyataan itu..
sekurang2nya dia pernah membahagiakan sy..
jd sy redha'

'cinta dihati sy hanya utk org yg benar2 ikhlas mengenali sy..
BUKAN UTK DIPERSENDAKAN'

but the best word frm this movie...my fav part::~~

'kadang2 Allah sembuyikan matahari
Dia dtgkn petir dan kilat...
kita tertanya2..ke mana hilangnya matahari
rupa2nya Allah memberikan kita pelangi..'

anyway...i oredi move on
even though msh ada saki baki dlm memoriku ini...
terima kasih byk2 ku ucapkan kepadamu...
kerana sudi singgah walaupun sekejap d ati aku ini..
^__^

as a conclusion...
jodoh n maut sumanya di tgn Allah swt..
kita sbg manusia hanya mampu merancang...
redha n bersyukur dgn apa yg diberikan..
wasalam...



p/s: jikalau korg perasan lirik lagu yg aku mainkan kt blog ini..
mmg kena kn dgn topik aku...??
renung2kn...=P

3 comments:

 
Dear Diary Blogger Template