Wednesday, January 12, 2011

sejarah keturunanku..part 1

DAYANG NINA SYAZWANI ABANG SAKARDI

ha....korg dh tau nm aku kn?
pernah x terfikir dr mana asal usul nm dayang @ abang nie....?
x pernah?
nk tau ke?

hmm....
menurut ayah aku...
keturunan dayang @ abang nie dh lme dh...
sejak zaman penjajah lg...
waktu tu british menjajah borneo...
still dinamakan kepulauan borneo coz...
belum lg msk Malaysia pd ketika itu..

dayang @ abang nie waktu itu merupakan perkerja suruhan british
maksud aku...bekerja jd pembantu british d pejabat...
n.... sehubungan dgn itu
mereka juga merupakan pembesar2 d borneo ini...
dgn kata lainnya...
org kaya n plg berpengaruh d borneo...

waaa...hebat gak keturunan aku nie...
heheeh~~~
no wonder la waktu tu nenek2 moyangku menjadi ketua2 kpg n ketua2 d bhgn lain
plg dasyatnya...
keluarga ku plg berpengaruh d kpg ayah aku
n kalu nk tau....
sejak turun temurun lg mereka jd ketua kpg....
n juga ketua kaum d kpg tersebut...
wakil la mksdnya kalu ada pa2 yg pntg dr kerajaan negeri...

dulu, kini...
nenek aku sering jd penasihat kpd org2 kpg...
ramai yg dtg ke umah nenek aku
time aku kecik2 dulu la...

skrg nie...berlambak2 dh dayang @ abang nie...
huhuhu~~
tp x semuanya ada bersangkut paut ngn family aku...
cthnya, dayang nurfaizah...n camelia...
well...bkn dr family aku...
maybe kazen mazenku yg jauh...
mane la aku tau kn..
coz dh ramai sgt yg beranak-pinak...
hahahaha~~~

aku nie jz share sejarah family aku....
itu baru sebelah ayahku...
kalu sebelah ibuku..
lg korg tkejut...
hahaha~~~
nk tau gak??

S.A.B.A.R....

daaa....
^__^






HJ ABANG NOR'S GENERATION....
(tp..x sume ade dlm nie...)

No comments:

Post a Comment

 
Dear Diary Blogger Template