Tuesday, January 11, 2011

AJL 25

ari ahad yg lalu...
9/1/2011....
berlangsungnya anugerah juara lagu ke-25...

sume finalist mempunyai bakat2 yg besar dlm industri muzik...
ceh! mcm wartawan yg x bertauliah pulak aku nie...=p

stacy,hafiz,yuna,adira,shahir,tomok, faizal, meet uncle hussein, black,hujan,A.P.I n ana raffali antara finalist2 ajl...

sape sngka penyanyi yg bru meningkat naik nmnya menang pd mlm tersebut...
ramai yg menjangka black @ faizal yg akn menang...
n x expect yg hafiz n ana raffali yg menang...

well...aku pun begitu...
memandangkan aku minat faizal....
n berharap jugalah aku yg dia akn menang...

tp...jika dilihat dr segi dalaman yg x berapa dlmnya....
mmg nm ana raffali agak baru n msh asing lg d telinga pndgr2 music d msia...
tp...jika seseorg itu memahami bait2 lirik lagu ana...
ada maknanya tersendri...
spt...bait2 indh, pujuk, rayu, kasih....n mcm2 lg la...

manakala hafiz plak still agak baru jgaklah walaupun dia menang AF 2 tahun yg lepas...
aku tau jgak hafiz yg x digemari ramai, pula yg menang...
yahoo!! aku minat hafiz....ehhehe...
aku gembira....
tp...agak ckit kecewa coz faizal x menang...
huhuhu...~~~
bkn rezeki dia kot thn nie...

hmm.....aku bc status2 'org' dlm FB...
mmg ramai x suka dgn result ajl mlm tue...d expect...lain plak resultnye...
n ketahuilah..bahawa....
judge2 mlm tu bkn calang2 orgnye...
amy,habsah,m. nasir, acis...sape lg ek??lupe dh~~~
ada reasonnya tersendri memilih pemenang pd mlm tsebut...
n....ianya dibuat scr PROFESSIONAL ye....
bkn sng nk jd judge dlm program yg besar mcm tue...
kena dgr lg tone2, pastu music, pastu bait2 lirik lagu tersebut + persembahan....
jgnlah mrh dgn judge2 tersebut....
ye??

n jgn marah hafiz n ana...
bkn slh diorg...
n....diorg berhak utk mndptkn apa yg diorg tlh usahakn slama ini
diorg tlh memberikan persembahan yg sengit dlm pertandingan tersebut...
sumenye bgs2 n hebat2...
so..jgn slhkn ibu yg mngndung ye...??
ops!~~~

bg persembahan pula..
fuyooo...mmg byk gimik r mlm tu...
terkejut ada,suspen pun ada...
plg bez...faizal, hafiz n shahir punye show...
ahahahah~~nk gelak pun ada....especially shahir....
kena 'tampar' kot....ahhahaah~~~bkkn main kuat lg bunyi scha tampar....
hehehe~~lakonan semata2 ye...
faizal mmg pakar dlm kategori persembahan...
mmg bez la....mcm magician dia mlm tu...
bez! mmg dia patut dpt award tue...congratz!

ok! vokal plak...
aku tau ramai yg expect black...
well...x dinafikan yg black mempunyai suara yg tggi not nya...
tp..jika korg dgr btol2....
suara hafiz mmg lantang n nyaring...
bkn nk menyebelahi hafiz....ini hanya pendpt aku sj ye...

psl ana plak....
huh! mmg x disangka2.....
mcm yg aku tuliskn td...
lirik dia mmg cantik....
kemas...!
music dia plak mmg cun dgn lirik dia...
tabik ana! yay!

laz but not least...
kt bwh aku selitkn lirik ana raffali
hayati n fahami...

TOLONG INGATKN AKU

Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita

No comments:

Post a Comment

 
Dear Diary Blogger Template