Sunday, October 10, 2010

kisah triple 10

ops! aku bkn nk ckp yg aku nk kawen...
n aku bkn nk ckp yg aku nk sgt kawen....
tettt!!!

10-10-10....
hari ini dlm sejarah....
yesterday...(ari nie dh 11-10-10)
aku nk cite psl date n pe yg berlaku...

bermulanya ksh....

kazen aku (sblh ayah) kawen ngn bf dia sejak dr skolh lg..
fuyoo!! lme siot diorg kapel..
kazen aku tue sm umo ngn aku...cuma aku lbh tua 12 hari je dr dia...
korg kire la sendri ek...
dia pun 'dayang' gak...
sm ngn family aku...
nm dia DAYANG NUR FATHIAH....
nickname dia ALONG...
cz dia yg plg sulung n dia sorg je anak pompuan dlm family dia...
adik dia 3 org....sume lelaki....
laki dia plak sorg anggota polis...
skarang keje kt sabah....
dia asyik ulang alik je dr sabah ke kuching...(kalu dia cuti la)
n....aku pun x knl sgt ngn dia..
tau pun waktu dia bertunang dulu...
tue pun laz yer punye...aku 1st time jmpe dia...
huhuhu....

ok! sejak jumaat lps iaitu 8-10-10 shngga la 10-10-10 (yesterday)
mmg happening n meriah la kenduri kawen dia....
mlm2 n pg smlm ade karaoke..
siap ada hamper lg diorg bg....
(belanja bsr gler)
9-10-10 ada acara 'berlulut'
errr....aku x tau dlm bhs BM ...huhuhu

aku sempat tgk along pakai 3 jns bju tradisional je...
jawa,cina n bali....~~~
cantik siot!!
teringin gler nk pakai bju2 tue sume...(suka2 je)
terutama baju bali tue..
adeh!!

conversation ari sabtu~~~
time aku sebok2 ambik pic kt pelamin...
aunty aku.....Chik Idah cup2 kt dahi aku plak...
"kak nina la plak pasnie.."
adoh!!
pastu..heboh 1 umah srh aku kawen pas along...
ishk2....cm xde org lain ke~~~
srhlah anak sendri kawen dulu....
kazen mazen aku sume dh berpunye....
aku jgak yg dsrhnye dulu....
then....
mati2 aku ckp..."xde calon"
diorg x caye la plak...
huhuhu~~


ahad plak~~triple 10...
ingtkn dh abz...rupa2nye ade lg suara2 sumbang srh aku kawen cpt2...
"kak Sel....pasni nina la lg...
blh la kte org dtg kuching lg" (my mum's name-sel)
aku mnyampuk..."xde calon lg...n x nk kawen dulu"
"msti ada tue...tipu2"
blh plak ckp aku tipu.....~~~
then...d bez part is...
"aku pilih dia punye....x blh pilih sendri...
n...aku x nk org **** jd menantu aku"
pang! pang! pang!
dush2!!
matila aku kali nie...
bila my mum bersuara.....
erk....dia pilih...??
cmne ngn pilihan ati aku nnti???
x smpai la hajat aku....
"ishk..mane blh cmtue...biarla dia pilih sendri"
ade gak org back up...~~hehe
but my mum still stick wit her decision...
"aku x nk banana fruit 2 times"
hohoho~~phm2 je la mksdnya tue...
aku diam je...
argh!
makin d lyn makin jd plak....huhuhu
pastu aku blah dr situ...
d end~~~

mcm mane la diorg nie suka suki je srh aku kawen cpt2...
aku keje pun x lg....calon pun xde....~~
duit xde gak nie...guna PaMa biasiswa je.....
nk kawen cmne....??
byk lg bnde yg aku nk buat....
mmg la akn kawen..
x selamanya single..
tolx???

moral:
renung2kn...n selamat beramal~~~

^___^

p/s: selamat pengantin baru kpd DR SMS dgn pasangnnya DR HARLINA
semoga berbahagia....=)

No comments:

Post a Comment

 
Dear Diary Blogger Template