Sunday, May 8, 2011

kisah kunci

kunci?
ape kisah kunci nie...?
kunci ape?
kunci rumah?
kunci kereta?
kunci pintu?
kunci yg berkunci?



pelik...
apesal aku tibe2 nk buat kisah kunci nie??
=___+
hahah~~~aku pun x tau...

eh2~~~
mmg pun aku nk buat kisah kunci nie...
kunci segala2 kunci...
kaum kerabat kunci...
uiks...mengarut!
=p

ok2...
hmmm....

family aku nie slalu mengamalkan budaya barat...
eh..jgn slh sngka...bkn yg bertentangn dgn agama islam la..
apala....korg jgn fikir yg bkn2....
nie nk cite psl kunci nie...
x tau la kalu korg pernah dgr ke x....
n x tau la kalu korg mengamalkan ke x...
tp...kisah kunci nie...
x slalu dibuat..
skali seumur hidup...
bkn nk membanggakan dgn mengatakan yg aku nie berketurunan...tut!
x...x...!!
tidak sm skali!

ishk2...pjg gak mukadimah aku nie...
x start lg cite aku nie...
kisah kunci....
hmm...kunci o kunci...
uik...~~still x start lg nie...
brape kali dh...


=__=

dlm budaya omputih....
stp kali anak dara diorg mencecah umur 21 thn..
diorg akan diberi kunci..
x kira la besar ke kecik ke...apa2 je la..
yg melambangkan kunci...
nk tau kenape perempuan sj?
n ape mksd kunci??
n kenpae umur 21...bkn 16....bkn 18 bkn 19...n bkn 20???

1. kenape perempuan sj...??
yela~~~perempuan nie kena dijaga betol2...
bile dh confiden nk lps anak pompuan pergi....
baru blh lps....

2. mksd kunci adalah kebebasan=FREEDOM!...
itu je mksd kunci tue...

3.21 kira mcm dh matang....
wpun dkt negara omputih 18 dh dikira matang...
tp...yg sbnrnye...btol2 matang adalah 21...
=)

kisah kunci dlm family aku...
my grandma n grandpa bg kunci kat aunty aku n mak aku....
diorg mmg kira 'bebas' utk lakukan sesuatu...
pastu diturunkan kpd kami...

yg dpt hanya kazen aku yg sorg tu..n kakak aku...
aku n kazen aku yg sorg lg xdpt...
tp kazen aku dpt loket love...

yg aku pelik...nape aku x dpt..?
umur aku dh nk 24 dh nie...
kalu dpt pun...xde guna dh...
cz msti umur 21...

aku pun fikir punya fikir...
oh.....betapa mak aku x nk 'lepaskan' aku
aku nie msh dlm 'tanggungan' mak aku....
patutlah aku nie x brape nk 'bebas'....
huhuhu~~~
=(

hmm....~~
x kisahlah dpt ke x...
janji aku bahagia....
tol x?

tajuk entry nie aku fikir cz td ada gathering kt umah nenek aku...
terbukak la kisah yg x brape sedap utk didedahkan kat mana2 media..
family + personal proba la tu~~~*__*
ada gak kisah kunci nie terlibat sama dlm kes nie...
sbb itula aku nk buat entry nie...
heeeee..........

smbg balik kisah kunci...
selain kunci..
parents blh bg loket bentuk love...
'love' bermksd dkt d ati....~~~
blh bebas tp dkt d ati....

tue la...
aku dh ckp..
msti korg x tau punye...
hehehe....~~~
dlm budaya melayu...
mmg xde bnde2 cmnie...
tp x tau la kalu korg pernah dgr ke x....

so....
bila dpt kunci tue...
pandai2 la sendiri ye....
jgn bebas sgt....


SMILE!

^____^

p/s: x nk kunci....
nk kunci kereta + kunci rumah gak..=p

No comments:

Post a Comment

 
Dear Diary Blogger Template